Elektronická podateľňa umožňuje pohodlné podávanie a preberanie "doporučených elektronických dokumentov s doručenkou" kdekoľvek na svete, 24 hodín denne, 7 dní v týždni, pri zachovaní maximálnej dôvernosti vymieňaných dokumentov a preukázateľnosti ich podania, resp. doručenia. V príspevku budú porovnané dve riešenia takéhoto systému:
1. Verejná elektronická podateľňa (VEPO), vyžadujúca na prístup k systému ako aj na potvrdzovanie transakcií (napr. podanie dokumentu a pod.) súkromný kľúč a certifikát verejného kľúča, resp.
2. Elektronický zber údajov (EZÚ), umožňujúci aj jednoduchší spôsob autentifikácie a potvrdzovania transakcií.
- Registrovanie
- Prihlásenie
- Digitálny certifikát pre elektronický podpis, ktorý získame od CAEKFTUKE
- Vyplnenie a stiahnutie formulára na stránke virtuálnych úradov
- Zaslanie žiadosti na vybraný virtuálny úrad